50.000ste bezoeker voor Kinderbiënnale - A Better Place!

dinsdag 9 juli 2024
50.000ste bezoeker Kinderbiënnale - A Better Place, foto: Siese Veenstra

Het Groninger Museum ontving op dinsdag 9 juli 2024 de 50.000ste bezoeker van de Kinderbiënnale – A Better Place. De Franse Tristan (5) bezocht samen met zijn gezin de tentoonstelling. Ze werden bij binnenkomst verrast door algemeen directeur Andreas Blühm met een Kinderbiënnale-goodiebag, waarna de familie als VIP een feestelijk taartje mocht eten in het Museumcafé.

De familie Bésanger-Try reisde vanuit Frankrijk (Noisy-le-grand, Oost-Parijs) naar het Groninger Museum tijdens hun vakantie. Twee jaar geleden was het gezin ook in Nederland. Het museum en de stad Groningen kenden ze nog niet. Ouders Aurélien en Anne-Laure vonden het museum via internet en ze waren direct enthousiast. Met de kinderen wilden ze graag naar de Kinderbiënnale, waar Tristan en zijn zusje Mélusine (18 maanden) vandaag veel plezier hadden.

Over de Kinderbiënnale
De Kinderbiënnale nodigt kinderen en volwassenen uit om deel te nemen aan een unieke en interactieve kunstervaring, die aanzet tot nadenken over hun idee van een betere wereld. Maar liefst 10 zalen vol kunst prikkelen om te spelen, bouwen en de verbeelding de vrije loop te laten gaan. Kinderen en jongeren t/m 18 jaar hebben gratis toegang.

De Kinderbiënnale – A Better Place is nog te zien t/m 3 november 2024.