Rabobank
Rabobank sponsort de Kinderbiënnale
Rabobank
Het Groninger Museum, zegt coöperatief directeur Eric Lücke van Rabobank, is met recht een icoon te noemen. Rabobank sponsort het museum al jaren en onlangs kende de bank een bedrag specifiek aan kinder-participatie toe, vertelt Lücke. "Wij vinden het belangrijk om kinderen te verbinden aan kunst en aan de regio. Bij de meeste kinderen zijn de eigenschappen om creatief en innovatief te zijn aangeboren, maar je kunt die ook stimuleren. Met de sponsoring van de Kinderbiënnale hopen we hieraan bij te dragen en kinderen in hun persoonlijke ontwikkeling te laten groeien.'
Groninger Museum
“We zijn blij en dankbaar voor de jarenlange samenwerking met Rabobank,” zegt directeur Andreas Blühm. “Dankzij hun steun kunnen we mooie projecten zoals de Kinderbiënnale realiseren: een interactieve tentoonstelling voor een jonge doelgroep met kunstinstallaties die uitnodigen tot samen maken, doen en verwonderen. Rabobank past als lokaal betrokken bank erg goed bij de Kinderbiënnale, waarin Groningse kunstenaars en kinderen de hoofdrol spelen. Juist in deze tijd zijn duurzame relaties zoals met Rabobank van groot belang.“
"Als Rabobank staan we midden in de samenleving en dragen we graag bij aan de ontwikkeling van die samenleving.
Dat doen we onder andere met onze sponsoractiviteiten. In de sport maar ook in de culturele sector. Cultuursponsoring is één van de pijlers van de Rabobank. Als Rabobank verbinden we onze naam graag aan het Groninger Museum vanwege haar toonaangevende en vernieuwende karakter. Als lokaal betrokken bank willen wij de exposities waar wij onze naam aan verbinden toegankelijk maken voor iedereen en vooral Groninger kunstenaars een podium geven."